Coop

Besökte nya Coop Extra i Falköping idag. Liten besvikelse. Var ju inte ens i närheten av så stort som i Skara. Bara en vanlig mataffär och det har vi redan massor i Falköping.
Träffade massor människor där. Bland annat Gabbi och hennes syster. Gabbi sprang runt och fotade och jag hamnade på en bild ;) Träffade en granne och Fredriks syster också. Alla på samma ställe typ ;) Alla skulle ha massa godis :p

Någon som vet om Bik Bok finns i Skövde? Såg en snygg tröja i en tidning som ska finnas där. Kollade sökte på google. Inget Bikbok i Skövde :(

Var på skolbiblioteket idag och lånade en bok som min mamma tyckte att jag skulle läsa. En sann historia som verkar väldigt hemsk. Har bara läst lite i den och det skrämmer mig. Händer verkligen sådant i vår värld?!

image32
Av: Constance Briscoe

Constance var van vid att bli misshandlade av sin egen mor, både psykist och fysiskt, och regelbunda slag och svält orsakade flickan ofantlig smärta. Men det var den känslomässiga tortyren - avsaknaden av kärlek - som gjorde mest ont.
Föreställ dig att din mamma kallar dig "en äcklig, ful bakterie". Föreställ dig att din mamma flyttar när du är tretton år gammal och lämnar dig ensam kvar i huset, utan värme, elektricitet och mat. Hade du överlevt?
Constance gjorde det. Hon trotsade alla odds, växte upp och kämpade sig till så mycket självkänsla att hon klarade av att studera vid universitetet och bli Storbritanniens första svarta domare.

Fruktansvärd, brutalt ärlig och ändå upplyftande; Äcklig är Constance Briscoes historia.

Texten från baksidan, visst är det hemskt!! Hur kan man göra så mot sitt eget barn?!

Kommentarer
Postat av: Gabriella Ivarsson

♥ Påminn mig om att läsa den efter dig! ♥

2008-03-15 @ 17:35:35
URL: http://gabbgabb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0