Shoppat

Nu har jag varit med mamma i Kinnarp. Har nu köpt ett par skor som jag eventuellt ska ha till studenten.
Mamma betelade :) Hehe ;) Provade flera andra par skor, men va lite osäker så det blev bara ett par skor.

Visst är dom fina?

Efter det var vi inne på Kinnarps lagerförsäljning. Där hittade jag inte så mycket intressant, men det blev en tröja som jag funderar att ha på mig ikväll.

Vad tycks?

När jag kom hem tog jag även lite bilder på min studentmössa och de andra grejerna som var med.


Mössan såg snyggare ut på när håret var snyggare.


Alla sakerna som var med.


Champagneglaset. Det står Rebecka, Stundet 2008 på det.


Ett etui med en penna. "Student 2008" står det på pennan.

Känns som att det snart är dags :D Tiden går så fort :S Känns inte som det var länge sedan jag började på gymnasiet.


Här kommer ett nytt utdrag, men från en annan berättelse:

Nu är avgrunden nära. Smärtan i bröstet hotar än en gång med att förråda henne och dra ner henne i djupet och ner på botten. Idag känns smärtan mer fysisk än vanligt och bilden av hur hennes pappa slår hennes mamma när hon klev in genom dörren till deras lilla lägenhet dyker upp. Kraften som vill dra ner henne vinner igen, precis som vanligt. Hon faller och faller, djupare och djupare.

"Hur djupt kan man egentligen falla? Tar det aldrig slut?" tänker hon och skär ett första snitt i den vänstra handleden. Smärtan lättar lite när det första blodet sipprar fram ur såret. Hon skär en gång till och betraktar det vackra röda blodet en stund innan hon knyter den vita tygbiten hårt över såren för att stoppa blodet.


Det vore roligt om alla som läser det här skriver en liten kommentar om vad de tycker om texten. Era åsikter är viktiga!


Kommentarer
Postat av: Gabriella Ivarsson

Mycket trevligt rebecka, känner att dina berättelser är mörka? ;)

Snygga skor! :D

2008-03-01 @ 16:28:26
URL: http://gabbgabb.blogg.se/
Postat av: Rebecca

fina skor

2008-03-02 @ 19:54:40
URL: http://becccis.blogg.se
Postat av: Lina

Vi har inte fått våra studentmössor än! :P fusk ;)

2008-03-05 @ 18:09:30
Postat av: Rebecka

stackars er små estetare

2008-03-05 @ 18:11:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0